Naše činnost
Cílem kroužku pohybových her je:
- rozvoj pohybových schopností a následně dovedností
- rozvoj jemné a hrubé motoriky
- koordinace ruky a oka (vizuomotoriky)
- rozvoj fyzické kondice
- podporovat tělesnou i duševní zdatnost
- uvědomit si vlastní tělo
- osvojit funkce pohybového aparátu (zahřátí organismu, správné dýchání při pohybu, význam strečinku)
- sladit pohyb s hudbou
- upevnit si poznatky a návyky k podpoře zdraví (prevence proti nemoci, úrazu, stresu)
- uvědomit si význam pohybu jako součásti zdravého životního stylu
- využívat všech smyslů
- poznávat a spoluvytvářet pravidla chování a při sportu (fair play)
- rozvoj samostatnosti a schopnost plnit úkoly
- získávat interaktivní, kooperativní a komunikační dovednosti
- rozvoj sebe sama (uvědomění si vlastní identity, získání sebevědomí, sebedůvěry, osobní spokojenosti)
Nabízené činnosti:
- lokomoční pohybové činnosti – chůze, běh, skoky, přeskoky, poskoky, lezení, šplhání, plazení
- pohybové činnosti se změnou polohy těla na místě a gymnastické prvky
- manipulační činnosti a jednoduché úkony s pomůckami, náčiním a cvičebním nářadím
- zdravotní cvičení (uvolňovací, posilovací a protahovací cvičení, základy jógy)
- dechová a relaxační cvičení
- správné dýchání při pohybu (sladit pohyb a dech)
- zařazovat cvičení bosky pro posílení a aktivování svalů nožní klenby
- hudebně pohybové aktivity (tancování)
- aktivity podporující radost, zábavu a vyvolají spokojené pocity z pohybu a při něm
- dramatizace (vyjádření pomocí pohybu nálady, sporty, zvířata či celé děje)
- smyslové a psychomotorické hry (posílení všech smyslů, vnímání a pozornosti, prožitku)
- grafomotorické cvičení na uvolnění kloubů ruky
- cviky na posílení a rozvoj obou mozkových hemisfér (křížová cvičení)
- sociální a interaktivní hry (komunitní kruh, získávání sociálních kompetencí)
- kooperativní činnosti ve dvojicích, ve skupinkách (kolektivní hry, řešení úkolu)
Co by dítě mělo dokázat :
- správné držení těla
- zvládnout základní pohybové schopnosti a dovednosti
- prostorovou orientaci, běžné způsoby pohybu a pohyb v různém prostředí ( překážkové dráhy pohyb ve skupině)
- koordinace pohybu, napodobit pohyb podle vzoru, přizpůsobit jej podle pokynu
- ovládat jemnou motoriku ruky (zacházet s předměty a pomůckami), koordinace ruky a oka
- ovládat dechové svalstvo, sladit dýchání s pohybem a se zpěvem, ústním projevem
- vnímat rytmus, pohybovat se v rytmu hudby, zpěvu
- prožívat radost z pohybu a umět ji vyjádřit
- vědomě využívat všech smyslů (zraková a sluchová percepce, vnímat hmatem)
- rozvoj postřehu, pozornosti a koncentrace
- uvědomit si své možnosti i limity (své silné a slabé stránky)
- přijímat pozitivní hodnocení, ale i svůj neúspěch a vyrovnat se s ním (umět prohrávat)
- dodržovat pravidla chování a při hře se chovat „ sportovně“
- schopnost odloučit se na určitou dobu od rodičů a blízkých, a být aktivní i bez jejich opory